cropped-dogs_for_a_smile_red_outline-01.png
E-media

2015.04.16. Állatportál

Példaértékű történet: kutyák, mint segítő tanárok

Állatportál Forrás: Állatportál/FB/BAON 2015.04.15.

A terápiás kutyázás egy kiemelkedő színfoltja a rendkívül színes és gazdag kutyás területnek. Amikor a kutyusokat az oktatásban, gyógyításban alkalmazzák az egyszerűen csoda és a kutyák ugye mint tudjuk, csodákra képesek. Erről a szól most cikkünk. Olvassa el a kecskeméti történetet, érdemes. A kutya, mint segédtanár címmel tartottak 30 órás akkreditált képzést pedagógusoknak és pszichológusoknak a Kutyával Egy Mosolyért Alapítvány munkatársai Kecskeméten.
A program szakmai részének lényege: munka a mosolyért

akutyamintsegedtanar0055

Kutya, mint segédtanár címet viselő képzésre 16 pedagógus, gyógypedagógus illetve pszichológus jelentkezett. A 30 órás tanfolyamon a résztvevők megismerhették a kutyás terápia filozófiáját, és azt is megtanulták, hogy a saját szakmájukon belül hogyan tudják kihasználni a kutyás terápia előnyeit a gyermekek, valamint a fejlesztendő emberek érdekében.
– A tanfolyam átöleli a kutya kiképzésén, az etológiáján túl a terápiás kutya kiválasztásának folyamatát is. Le fogunk vizsgáztatni egy terápiás kutyát, a tanfolyam résztvevői lesznek a bírók, a vizsgarendszerünk szempontjai alapján ők döntik el, hogy a kutya alkalmas-e terápiás kutyának. Fogunk bemutatóórát tartani gyerekeknek, illetve autista gyermekeknek kutyával, és lesz olyan foglalkozás is, amit a mi pedagógusaink vezetnek, a képzés résztvevői pedig a gyerekek szerepébe bújva átérezhetik, hogy milyenek a fejlesztő óráink – részletezte a három napon át tartó képzés első napján Dr. Juharos Ágota, a Kutyával Egy Mosolyért Alapítvány kuratóriumi titkára a Baon.hu-nak.

A tanfolyam első napján a Magyar Ilona Általános Iskola adott otthont a képzésnek – nem véletlenül. Az iskolában három éve zajlik kutyás program, az alapítvány munkatársai és persze kutyáik heti rendszerességgel megjelennek egy-egy tanórán. A kutyák persze nem azért mennek iskolába, hogy felborítsák a tanrendet, motivációs társként vannak jelen. A gyerekek számára tulajdonképpen a kutya a jutalom, a gyerekek szinte úgy tekintenek rá, mint egy osztálytársra.
– A gyerekek nagyon várják ezeket a tanórákat. A kutyás terápia rendkívül jó az osztályközösség erősítéséhez, az integrációt nagyban elősegíti, a sajátos nevelési igényű, vagy az egyébként visszahúzódó gyermek a kutya kedvéért biztos, hogy bekapcsolódik a játékba – részletezte Juharos Ágota.
A varázslat és a boldogsághormonok

akutyamintsegedtanar0160

“Egy-egy foglalkozáson nem csak a gyermekek, betegek, hanem a pedagógusok, ápolók és a terapeuták is hatalmas élményt kapnak. Nehéz ezt így leírni. Ezt meg kell élni, át kell érezni, ott kell lenni” – érezteti a lényeget Hamar György az Állatportálnak küldött beszámolójában.
Róla köztudott, imádja a kutyákat, az állatokat. Amikor megkérik a barátai, hogy egy kutyás vagy lovas, állatokkal kapcsolatos eseményt fotózzon, az mindig egy izgalmas kihívást jelent számára.

“A fotózás élményén túl azonban fontosnak tartom, hogy hozzájáruljak nagyszerű kezdeményezések bemutatásához “- tette hozzá a szakember, majd így folytatta: ” Ez azért is fontos, mert a felelős állattartásra nevelés minden formáját teljes mellszélességgel támogatom. A kutyás témákban szeretném megmutatni, hogy ezek a csodálatos lények, nem “csak egy kutyák”, hanem hűséges társak, gyógyítók és a lehető legjobb pszichiáterek”

” Rendkívüli délután volt, rendkívüli élménnyel és azzal, hogy ezek az impulzusok mindig megerősítenek abban, érdemes és kell küzdenünk, folytatnunk a munkát, az állatok védelmében, szeretetében és mentésében. Nem utolsó sorban, hogy a felelősen gondolkodó állattartókat a társadalom is elfogadja, a felelőtleneket pedig nevelje” zárta sorait és helyette talán folytassák az ott készült képei, amelyek többet mondanak minden szónál.

Leave A Comment