Komoróczy Melinda

Felvezető

Kapcsolat:

Rólam:

Bővebben

1992 óta dolgozom gyógypedagógusként, tanítványaim tanulásban akadályozott, értelmileg akadályozott és autista gyerekek. Intézményünkben Dr Juharos Ágota terápiás kutyáival évek óta rendszeresen segíti az oktató-nevelő munkát. A diákok számára óriási motiváció volt a kutya jelenléte, nagyon pozitív volt a visszajelzés mind a pedagógusok mind a gyerekek részéről. Két éve kolléganőm és kutyája, Füge is bekapcsolódott a terápiás munkába. Lelkes kutyatartóként nagyon szerettem volna részt venni, kipróbálni milyen is egy kutyával asszisztált tanítási óra. Nagy örömömre 2016-ban elsős osztályomnak heti egy alkalommal sikerült állatasszisztált foglakozást szerveznem. Tanítványaim, 6-8 éves gyerekek nagy érdeklődéssel, néhányan közülük némi fenntartással fogadták Füge kutyát, azonban néhány óra után már mindenki simogatta, ölelgette a hatalmas Labradort. A legnagyobb boldogság az volt, ha tudták, hogy „kutyás” magyar óra lesz. Megtapasztalhattam, milyen fantasztikus hatással van a kutya jelenléte a gyerekekre, s mekkora hatással lehet ez gyógypedagógiai tevékenységünkre. Azonnal beleszerettem a kutyás terápiás munkába, tudtam, hogy a jövőben szeretném pedagógiai munkában alkalmazni. Első problémám a kutya volt. A terápiás munkához megfelelő habitusú, speciálisan kiképzett kutya szükséges, nekem pedig nem volt.  Az élet azonban úgy hozta, hogy családom meglepett egy angol cocker spániellel, gondoltam itt az alkalom, hogy valóra váltsam álmom. Szerencsére spánielem alkalmas volt terápiás kutyának. Kitartó munkánk meghozta gyümölcsét, 2018. februárjában sikeres vizsgát tettünk Marci kutyámmal. Azóta rendszeresen elkísér az iskolába, ahol gyerekek és pedagógusok egyaránt nagy örömmel fogadják Marcit, aki ki is használja népszerűségét és vidáman begyűjti a simiket. Fantasztikus érzés, amikor Marcival együtt dolgozunk, a gyerekek számára a kutya jelenléte hatalmas motiváció a tanulásban és segítség a szociális képességek fejlesztésében. 2017-ben részt vettem az alapítvány által tartott „Kutya mint segédtanár” c. pedagógus továbbképzésen az ott tanult módszereket, ötleteket rendszeresen alkalmazom a kutyával asszisztált terápiás foglalkozásaimon.