Írott sajtóban, On line sajtóban

2014. 04. 13. Négylábú segédtanárok BAON – Petőfi Népe

BAON

Kutyák az iskolában

2015. április 13. 07:38 Zsámbóki Dóra

251715_terapias-kutya

A kutya, mint segédtanár címmel tartott 30 órás képzést pedagógusoknak és pszichológusoknak a Kutyával egy Mosolyért Alapítvány a hétvégén Kecskeméten.

Az oktatási hivatal által akkreditált képzést tartott a hétvégén a Kutyával Egy Mosolyért Alapítvány Kecskeméten. A Kutya, mint segédtanár címet viselő képzésre 16 pedagógus, gyógypedagógus illetve pszichológus jelentkezett. A 30 órás tanfolyamon a résztvevők megismerhették a kutyás terápia filozófiáját, és azt is megtanulták, hogy a saját szakmájukon belül hogyan tudják kihasználni a kutyás terápia előnyeit a gyermekek, valamint a fejlesztendő emberek érdekében.
– A tanfolyam átöleli a kutya kiképzésén, az etológiáján túl a terápiás kutya kiválasztásának folyamatát is. Le fogunk vizsgáztatni egy terápiás kutyát, a tanfolyam résztvevői lesznek a bírók, a vizsgarendszerünk szempontjai alapján ők döntik el, hogy a kutya alkalmas-e terápiás kutyának. Fogunk bemutatóórát tartani gyerekeknek, illetve autista gyermekeknek kutyával, és lesz olyan foglalkozás is, amit a mi pedagógusaink vezetnek, a képzés résztvevői pedig a gyerekek szerepébe bújva átérezhetik, hogy milyenek a fejlesztő óráink – részletezte a három napon át tartó képzés első napján Dr. Juharos Ágota, a Kutyával Egy Mosolyért Alapítvány kuratóriumi titkára.

A tanfolyam első napján a Magyar Ilona Általános Iskola adott otthont a képzésnek – nem véletlenül. Az iskolában három éve zajlik kutyás program, az alapítvány munkatársai és persze kutyáik heti rendszerességgel megjelennek egy-egy tanórán. A kutyák persze nem azért mennek iskolába, hogy felborítsák a tanrendet, motivációs társként vannak jelen. A gyerekek számára tulajdonképpen a kutya a jutalom, a gyerekek szinte úgy tekintenek rá, mint egy osztálytársra. – A gyerekek nagyon várják ezeket a tanórákat. A kutyás terápia rendkívül jó az osztályközösség erősítéséhez, az integrációt nagyban elősegíti, a sajátos nevelési igényű, vagy az egyébként visszahúzódó gyermek a kutya kedvéért biztos, hogy bekapcsolódik a játékba – részletezte Juharos Ágota.

A hathetes kutyusokat egy előre meghatározott szempontrendszer alapján tesztelték

Tóthné Gondi Ildikó intézményegység-vezető érdeklődésünkre elmondta: jelenleg három osztályban, egy első, egy második és egy harmadik osztályban van jelen terápiás kutyus. A gyerekek már első osztályban megtanulják, hogy mi alapján kell kutyát választani, hogyan kell az ebet gondozni, és természetesen hallanak a segítő kutyákról is.
A továbbképzésen résztvevők pénteken hat labrador kölyök segítségével betekintést nyerhettek a terápiás kutyák kiválasztásába is, egy előre meghatározott szempontrendszer alapján azt kellett eldönteniük, hogy melyik kutyából válhatna jó terápiás kutya.

 

Leave A Comment